کوروش نخواب که ملتت در خواب است... (اشک آدم درمیاد حتمآ بخونیدش)
تاریخ فراموش شده

 روزی کوروش در حال نیایش با خدا گفت: خدایا به عنوان کسی که عمری پر بار داشته و جز خدمت به بشر هیچ نکرده، از تو خواهشی دارم. آیا می توانم آن را بیان کنم؟؟؟

خداوند گفت: بگو ای بزرگوار بنده ی من...
-از تو می خواهم یک روز، فقط یک روز به من فرصت دهی تا ایران امروز را بررسی کنم؛ سوگند می خورم که پس از آن هرگز تمنایی از تو نداشته باشم.
- چرا چنین چیزی را می خواهی؟ به جز این هر چه را بخواهی برآورده می کنم؛ اما این را نخواه.
- خواهش می کنم. آرزو دارم در سرزمین پهناورم گردش کنم و از نتیجه ی سالها نیکی و عدالت گستری لذت ببرم. اگر چنین کنی بسیار سپاسگزار خواهم بود؛ و اگر این چنین هم برایم نکنی باز هم تو را سپاس خواهم گفت.
خداوند یکی از ملائکه ی خود را برای همراهی با کوروش به زمین فرستاد و کوروش را با کالبدی از پاسارگاد بیرون کشید؛ فرشته در کنار کوروش قرار گرفت.
کوروش گفت: عجب! اینجا چقدر مرطوب است!
فرشته تاسف خورد...
- می توانی مرا بین مردم ببری؟ می خواهم بدانم نوادگانم چقدر به یادم هستند؟؟
و فرشته چنین کرد...
کوروش برای این کار شوق و ذوق بسیاری داشت، اما به زودی ناامیدی جای آن را گرفت. به جز عده ای اندک کسی به یاد او نبود. کوروش بسیار غمگین شد، اما با صدایی رسا گفت: اشکالی ندارد؛ خب آنها سرگرم کارهای روزمره ی خود هستند.
فرشته تاسف خورد...
کوروش در راه می شنید که مردم چگونه یکدیگر را صدا میزدند: عبدالله، قاسم، جابر،...
- هرگز پیش از این چنین نام هایی را نشنیده بودم!!!
فرشته گفت: این نام ها عربی است و پس از هجوم اعراب به ایران مرسوم شدند.
- اعراب؟؟؟ آن ها دیگر چگونه موجوداتی هستند؟؟!!
- درست است؛ تو آنها را نمی شناسی. آخر آن موقع که تو بر سرزمین متمدن و پهناور ایران حکومت می کردی و حتی چندین قرن پس از آن، آنها قومی کاملا وحشی بودند.
کوروش بر افروخت...
- یعنی می گویی وحشی ها به میهنم هجوم آورده و آن را تصرف کردند؟! پس پادشاهان این سرزمین چه می کردند؟؟؟!!!!!!
فرشته بسیار تاسف خورد...
سکوت سهمگینی بین آنها حاکم شده بود.
پس از مدتی کوروش گفت: تو می دانی که من جز ایزد یکتا کسی را نمی پرستیدم؛ مردم من اکنون پیرو آیین الهی هستند؟
- در ظاهر بله!
کوروش خوشحال شد... - خدا را سپاس! چه آیینی؟
- اسلام.
- چگونه آیینی است اسلام؟
- آیینی بسیار نیک است.
و کوروش بسیار شاد شد... - خداوندا، تو را بسیار سپاس...
اما بعد از چند ساعت معنی "در ظاهر بله" را فهمید!
- نقشه ی گشایش های ایران را به من نشان می دهی؟ می خواهم بدانم میهنم چقدر گسترده شده است؟
و فرشته چنین کرد...
- همین؟؟؟!!!
کوروش باورش نمی شد، با ناباوری به نقشه می نگریست...
- پس بقیه اش کجاست؟ چرا این سرزمین از غرب و شرق و شمال و جنوب به این اندازه شگرف کوچک شده؟!
و فرشته بسیار تاسف خورد...
- خیلی دلم گرفت هرگز انتظار چنین چیزی را نداشتم. می خواهم سفری کوتاه به آن سوی مرزها داشته باشم و بگویم ایران من چه بوده. شاید این سفر دردم را تسکین دهد.
فرشته چنین کرد... 
تازه به مقصد رسیده بودند که با مردی هم کلام شدند. هم نشینی با کوروش به آن مرد لذت بسیار بخشیده بود. پس از چند دقیقه که با هم گرم گرفته بودند، آن مرد از کوروش پرسید: راستی شما اهل کجایید؟
کوروش با لبخندی مغرورانه سرش را بالا گرفت و گفت: ایران!
لبخند مرد ناگهان محو شد و با ترس و عصبانیت گفت: اوه! خدای من! او یک تروریست متحجّر است!!
کوروش از این رفتار بسیار متعجب شد. عکس العمل آن مرد به هیچ وجه آن چیزی نبود که کوروش انتظارش را داشت. قلب کوروش شکست.
به آرامی گفت: - مرا به آرامگاهم برگردان...
فرشته بغض کرده بود و با بغض گفت: اما هنوز خیلی چیزها را نشانت نداده ام! دروغ، وضعیت اقتصادی، فساد، پایمال کردنِ...
کوروش رو به آسمان کرد و با فریادی اشک آلود گفت: خداوندا مرا ببخش که بیهوده بر خواسته ام پافشاری کردم. کاش هم چنان در خواب و بی خبری به سر می بردم...
و این بار دیگر فرشته گریست...
 
کوروش تو نخواب که ملتت در خواب است/ آرامــگــه ت غــرقـــه بـه زیـــر آب است
این بـار نـــه بـــیــگــانــه کـه دشــمــن(...)/ صد ننـگ به ما کـه روح تو بی تاب است

نظرات شما عزیزان:

baran
ساعت18:50---6 فروردين 1391
salam vebet jalebe khoshhal misham be man sarbezani
پاسخ:میشه لطف کنی آدرس وبتو بنویسی گلم؟


آرتاباز
ساعت21:58---18 اسفند 1390
سلام
واقعا نمی دانم چه بگویم واقعا از ته دلم می گویم عالی بود و درود بر روح پاک آریاییت
واقعا لذت بردم


nooshnoosh
ساعت12:07---18 اسفند 1390
salam,vaghean ashke adamo dar miyare,age ghabel midooni tabadole link dashte bashim

حيدري
ساعت19:33---16 اسفند 1390
سلام دوست عزيز. ما كه هنوز بحث رو شروع نكرديم كه شما گفتي تمومش كنيم. تا زه مي خواستيم گرم مباحثه بشيم .
در مورد پيشرفت لازم به ذكر نيست و خودتون هم حرف منو تاييد كردي. البته اگه يه كم سرتونو تو سياست بجنبونين مي بينين كه پيشرفت يك كشور رو بر اساس پيشرفت هاي علمي سياسي نظامي و اقتصادي اون مي سنجن. هزار ما شاء الله كه ميانگين رشد ما 13.5 برابر ميانگين رشد جهان بوده و اين هم به لطف خدا و عنايت امام عصر ميسر شده.ظاهرا شما مشكلتون با نظام و انزژي هسته اي و از اين جور چيزا نيست. مشكل شما با شرايط سخت اقتصاديه.
حرف شما صحيحه كه شرايط اقتصادي حاكم شرايط سختيه.اما من از شما يه چيز مي خوام.....فقط يه كم واقع بين باشين. يه چرخي تو كشور هاي اروپايي و آمريكايي و عربي بزنين تا خودتون متوجه بشين كه چقدر راحت(!) دارن زندگي مي كنن. راحت تر از اين نمي شه. صف هاي بنزين چند كيلو متري و قيمت بي سابقه بنزين ( معادل ريالي تقريبا30000 ريال) براي هر ليتر بنزين و عدم فروش نفت ايران به اونها كه بهاي بنزين رو قراره افزايش هم بده. تازه افزايش بي كاري و اخراج كارمندان و ركود و نزول شاخصه هاي بورس آمريكا و اروپا و ورشكستگي شركت هاي بزرگ به اين راحتي زندگي در اون كشور ها افزوده.
برادر من ..... كسي مگه گفته كه امسال قراره سال راحتي باشه....... نه خير همون طور كه مي دونين امسال سال جهاد اقتصادي توسط رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه اي نام گذاري شده. اصلا دقت كردين چرا كلمه جهاد رو براي امسال به كار بردن......... جهاد يعني چي...... معني غير از جنگ در راه خدا و تحمل سختي ها رو داره........ برادر من هر جا كلمه جها اومده يعني همه مردم نه فقط مسئولين....همه مردم بايد پا به عرصه بزارن و سختي هاي امال رو تحمل كنن. ايشون اين روزا رو ديده بودن..... واسه همينه كه اعلام جهاد كردن.
عزيز من ...من هم مي دونم كه شرايط اقتصادي سخته اما شما هم بدون كه شرايط اقتصاد دنيا در خطره....اقتصاد دنيا داره نابود مي شه. ... يه كم بايد مجاهدت كنيم....اگه ايران مي خوايم بايد بايستيم و با سيلي صورت خودمونو سرخ نگه داريم.....برادر من ما بايد از خود گذشتگي داشته باشيم و خم به ابرو نياريم تا دشمن از غلبه بر ما مايوس بشه.....به خدا قسم اگه تو اين راه بميريم شهيد به حساب ميايم......
من هم با شما موافقم كه شرايط اقتصادي سخته اما بايد بايستيم و مقاومت كنيم....
به اميد داشتن ايراني آباد و آزاد.....
به اميد پيروزي ايران اسلامي در همه زمينه ها تا ظهور منجي موعود....سوشيانت


اجی فرشته
ساعت10:39---16 اسفند 1390
سلام دادا چطوری؟این مراسمه تو ایرانه باستانم بوده ولی نه چهارشنبه بلکه 5 روز اضافیه اخر سالا اتش روشن می کردند.... ولی بعد هجوم اعراب به ایران برای اینکه اعرابا چهارشنبه رو روز نحس میدونستن ایرانیا یرای اینکه بتونن این رسما ادامه بدن چهارشنبه ی اخر سالا جشن می گرفتند.مرسی که اومدی.
راستی شما که نوشته بودی خداروشکر می کنی که این نامه تو موزه لندن... من مخالفم باید تو کشور خودمون باشه بیشتر بهش بها بدیم
تازه کی گفته 33 پل خرابشده؟من اصفهانیم
33 پل اب میخواد باید اب همیشه داخل روان باشه واین از بی ابیه استان اصفهانه دعا کنید بارون بیاد شر شر.
احق که مچتو واقعا گرفتم دیگه از این کارا نکنیا با یه اصفهانیه زرنگ روبه رویی دادا


هانیه
ساعت9:12---16 اسفند 1390
بیچاره کوروش چی فک میکرد چی شد! حالاخوبه خیلی چیزا رو ندید.
مث همیشه خوب بود.ممنون.


اجی فرشته
ساعت20:07---15 اسفند 1390
سلام اقا امیر رضا خوبی ؟من متوجه شدم شما اصلا مطلب منو درباره چهارشنبه سوری نخوندی؟چرا چون نوشته بودی تقصیر خودمونه ملت نمی تونه کاری بکنه خب ولی من توی ادامه مطلب دربارهی اداب و رسوم قدیم چهر شنبه سوری نوشته بودم دیدی مچتو گرفتم؟ فک کردی پشت گوشام مخملیه؟؟؟
کورش واقعا کاش بیداربودی
واقعا همه چیمون شده عربی یا اروپایی کو اون فرهنگ غنی کو؟روی کوه
البته مطلب به صورت طنز خوب ادا شده بود


حيدري
ساعت17:48---15 اسفند 1390
سلام آقا امير رضا. من يكي از دوستاي شمام. شايد منو نشناسين. من هم شما رو نمي شناسم. اما نظري رو كه وب " دختر عمو هاي با حال"‌گذاشته بودين رو ديدم و اومدم با اجازتون جوابي رو كه خواسته بودين بدم.
گفته بودين" آيا راي بدهيم تاثير دارد؟ پدر و مادر هاي ما سي سال راي دادن هيچي نشد و ما پيشرفت نكرديم. در ازاي اون هر روز هم تحريم ششديم و هر روز هم تحريم ها سنگينتر شد."
ظاهرا طبق گفته خودتون شما خيلي سياسي نيستين و اطلاعات ندارين و از سياست هم متنفرين(البته اين طبق گفته خودتون تو اون وب بود. قصد توهين ندارم)خلاف شما من به سياست چسبيدم. و بحث هاي اونو هم دوست دارم. البته سياست...نه سياست بازي....اگه سياسي نباشين شكست مي خورين چون سياست داره ما رو اداره مي كنه.....بدون سياست زندگي جريان نداره.....اگه سياست نداشته باشين سياسي كاران ديگه شما رو مي چرخونن.
بگذريم بريم سر اصل مطلب. شما گفتين راي سودي نداره....من از شما مي پرسم كه مشاركت شما در سرنوشتتون سودي نداره؟؟؟ يعني واسه شمات مهم نيست كه كي قراره رف شما رو تو مجلس و كشور بزنه؟ البته فكر مي كنم منظور شما در مورد تاثيرات بين المللي باشه..... بد خواهان ايران كيا هستن..... جز دشمناي قسم خورده ما.... جز انگليس و امثال هم.
خوب اگه يه كم حرف اونا رو گوش كني مي بيني كه اونا دارن مردم رو تحريك به عدم حضور مي كنن....اين يعني حضور واسه اونا گرون تموم مي شه... يعني حضور ما به اونا آسيب مي زنه....و خوب همين دليل بايد واسه ما كافي باشه كه كاري كنيم كه به دشمن ما ضربه وارد بشه.....اين از شرط عقله كه به دشمن ضربه بزني(در جنگ).اين از نگاه خودموني و عاميانه. از نگاه سياسي تر و از نگاه ديگر ملت ها حضور ما پاي صندوق ها يعني اين كه مردم ايران به نظامشون راي دادن... يعني مردم نظام خودشونو تاييد كردن...يعني پشت نظامشون هستن....يعني اونو قبول دارن و مشكلات اونو با خودشون حل مي كنن و هيچ نيازي به بيگانه ندارن. اين يعني اين... يعني به باد دادن اون همه تبليغ كه در باره ارتداد مردم مي كردن.
و حالا بحث تحريم.
حتما مي دونين كه تحريم چيز بسيار سختيه....يعني گش.ري كه تحت تحريم باشه يعني الفاتحه......نمونه شوروي سابق.1.5 سال كارش تموم شد و مردم شورش كردن..... از هم پاشيد.... حالا مي توني نتيجه 33 سال راي دادن بابا بزرگا و بابا ها و خودمونو به اين نظام ببيني. اين راي دادن ها به مسئولين نيرو مي ده تا با قوت بيشتر كار كنن و پاي نظام بايستن.33 سال استقامت كار ساده اي نبود.از خود گذشتگي بود.
حالا هم كه نتايج اون داره آشكار مي شه....اينقدر بي انصاف نباشيم....خود كفايي در زمينه توليد راديو دارو ها و دارو ها و نانو دارو ها و علم نانو و بنزين و علم فضايي . انرژي هسته اي در تمام مراحل و خودكفايي در صنعت نفت و جنگيدن در زمينه هاي علمي در المپياد ها و كسب مقام هاي برتر و اين اقتدار نظامي در منطقه و بلكه جهان و الگو شدن براي مستضعفين جهان و ايجاد روحيه ي آزادي خواهي در جهان گوشه اي از بركات اين نظام بوده..... بي انصاف نباشيم. ما پيشرفت نكرديم؟؟؟؟؟ همين بس كه عكس دانشمند ما(شهيد احمدي روشن) رو پشت كاخ سقيد تو تظاهرات ها بلند مي كنن.ما پيشرفت نكرديم؟
ما پيشرفت نكرديم كه وقتي اروپا گفت كه از ايراننفت نمي خريم ايران گفت" برين بابا ما به شما نفت نمي ديم" اين پيشرفت نيست.؟؟؟؟ اين اوج اقتدار نيست كه ايران مي گه ما به دلايل انسان دوستانه دادن نفت رو به برخي كشور ها قطع نمي كنيم. اين اوج قدرت و كمال آرامش در كشور رو نمي رسونه؟؟؟
عزيز من.....الان كار ما داره نتيجه مي ده...گاو رو پوست كنديم و به دمش رسيدين...بده بخوايم رها كنيم.... پس ون همه خوني كه پاي بقاي اين نظام ريخته شد چي مي شه....
من مي دونم شما جوون خوبي هستين...يعني همه جووناي ايران خوب هستن.....گلن......اما خوب يكي بايد به سوالاشون جواب بده ....... عزيز من اگه متقاعد نشدي به وبم سري بزن و اونجا سوالتو مطرح كن......حتما جواب مي دم.
به عنوان يه هموطن دوست دارم.


soltanimahdi
ساعت23:02---14 اسفند 1390
ممنون از اینکه اجازه دادین مطلبتونو کپی کنم


soltanimahdi
ساعت22:31---14 اسفند 1390
میشه ازتون خواهش کنم اجازه بدین این مطلب (کوروش نخواب که ملتت در خواب است )رو تو وبلاگم بزارم
البته حتما آدرس وبلاگ شما رو هم به عنوان منبع زیر مطلب میذارم


soltanimahdi
ساعت22:24---14 اسفند 1390
واقعا عالی بود
دمت گرم


soltanimahdi
ساعت22:18---14 اسفند 1390
واقعا دارم میگم
خییییییییییلیییییییی وبلاگت قشنگه
من حتما لینکت میکنم
به منم سر بزن
البته به وبلاگ شما نمیرسه وبلاگم
ولی اگه خوشت آومد خوشحال میشم لینکم کنی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ یک شنبه 14 اسفند 1386برچسب:, توسط امیررضا و پوریا |